UYKU HASTALIKLARI
TANI VE TEDAVİ MERKEZİ

Uyku Hastalıkları Tanı ve Tedavi Merkezi

MERKEZİMİZDEN
GÖRÜNTÜLER

Testlerimizi uygulayacağımız Uyku Merkezimize ait resimlere buradan bakabilirsiniz.

SAYFAYA GİT
MERKEZİMİZDEN
GÖRÜNTÜLER

Testlerimizi uygulayacağımız Uyku Merkezimize ait resimlere buradan bakabilirsiniz.

SAYFAYA GİT

DEĞERLENDİRME

Uyku davranışlarınıza göre uykunuzu değerlendirin.

SSS

Uyku hakkında Sıkça Sorulan Sorular'ın yanıtları burada.

UZMANA SORUN

Öğrenmek istediklerinizi buradan uzmanımıza sorabilirsiniz.
Uyku ve Yaşlılık
PDF Yazdır e-Posta

Yaşlandıkça uyku düzeni değişmekle birlikte yaşamın her döneminde fizik ve ruh sağlığı için uyku gereklidir. Araştırmalara göre 65 yaşın üzerindeki insanların yarısından fazlası uyku sorunları yaşamaktadırlar. Bazılarında uykuya dalmada veya sürdürmedeki güçlük yakınma konusu olurken bazılarında ise gündüz performans veya duygu durumu değişikliği rahatsızlık verici olabilmektedir.

Kişiler yaşlandıkça gençken olduklarına göre uyku içinde daha fazla uyanıklık geçirmekte, daha az derin uyku uyumakta oldukları halde REM (hızlı göz hareketlerinin olduğu uyku evresi) uykusunda bir azalma gözlenmemektedir.

Yaşlı erişkinlerdeki uyku bozukluklarının nedeni kafeini fazla almak veya gece geç saatte egzersiz yapmak olabildiği gibi hastanede yatmak, stres veya bazı kronik (müzmin) hastalıklar da olabilir. Yine bu kronik hastalıklar nedeniyle fazlaca kullanılan ilaçlar da uykuyu bozabilmektedir. Depresyon bu yaş gurubunda sıktır, depresyon uyku yapısını bozmaktadır. Sevilen kişilerin kaybı da insomniye (uykusuzluk) ve gündüz aşırı uyku haline yol açmaktadır.

Uyku bozukluklarından yakınan yaşlı bireyler mutlaka hekime başvurarak sorunlarını tedavi ettirmelidirler. Bu amaçla bazı davranışsal tedavilere ek olarak ilaçlar veya cerrahi girişimler hastaya ve hastalığına göre tedavi edici olabilmektedir. Yaşlı bireylere iyi bir uykunun sırları olarak söyleyebileceklerimiz ise şunlardır:

  • Aktif kalın, yaşama dahil olun. Hafif egzersizler ve gün ışığından faydalanmak uykuyu düzenleyebilir
  • İçeceklerinizi düzenleyin, alkol ve kafein uykuyu bozabilmektedir
  • Gündüz çok uyumayın, gündüz uykusu gece uykusunu bozmaktadır. Yarım saati geçmeyen 1-2 kez uyku faydalı olabilmektedir.
  • Yakınmalarınız için doktorunuza başvurun. Uyku bozukluğunuza tanı konmasını ve düzenli bir ilaç tedavisi altına girmeyi sağlayın. Uyku sağlığı konusunda doktorunuzun size özel önerilerini alın.